Nå går starten! Følg Polestar!
Polestar og Nardo Bil starter hele løpet når Trondheim-stafetten startet 30.mai. Polestar er etappe-partner på første etappe Promenaden, og skal lose alle puljer trygt ut fra start på Skansen.
- For oss handler løping om mye av det samme som definerer Polestar: ytelse, dynamikk, respons, minimalistisk og innovasjon. Dermed er løping noe vi gjerne identifiserer oss med. Når vi hørte om Trondheim-Stafetten, ble vi umiddelbart interessert i å knytte oss til arrangementet, sier daglig leder i Polestar Trondheim, Morten Meyer Bedin.
Polestar er allerede godt synlig i bybildet som partner for Trondheim-stafetten. Stafettbilene er profilert med stafettens logo, og er klare til start. Det er arrangert Social Run med gjennomløping av første etappe – Polestar Promenaden Road Mile – og i dagene før løpet er Polestar Space stedet hvor alle lag kan hente ut startnumrene sine.
Men det stopper ikke der. Når startskuddet går 30. mai 2026, er det Polestar som leder feltet ut. Som helelektrisk startbil symboliserer Polestar også noe annet: å være førstemann ut mot en mer bærekraftig fremtid.
- Vi har etablert en fin tradisjon med å stille opp en av våre mest aktuelle biler på startstreken i store og viktige løp. Den elektriske responsen og dynamikken i bilene våre passer perfekt til energien og intensiteten i en stafettstart. Vi kjører ut straks startskuddet går og leder løperne ut mot svingbrua, før vi rygger tilbake og leder neste pulje ut, sier Bedin.

Trondheim-stafetten og Polestar har allerede arrangert felles sosiale løpetreff i stafettraseen med stor deltagelse
Gjennom Nardo Bil ønsker Polestar også å være en aktiv bidragsyter til å bygge engasjement rundt Trondheim-stafetten. I Nardo Bil er man opptatt av det å skape gode lag. En av ambisjonene til Polestar Trondheim å skape engasjement internt i Nardo Bil. De har dermed utfordret andre avdelinger i Nardo Bil til å melde på lag.
- Vi tror bevegelse og folkehelse er en utfordring alle bedrifter må ta på alvor og bidra til. Derfor har vi også satt opp en egen pris, årets ledestjerne, til et bedriftslag som viser stort engasjement og kvalitet i sitt interne arbeid for bevegelse og folkehelse. Dette har vi vært så heldige å få med Næringsforeningen i Trondheim-regionen på, slik at vi kan være helt sikre på at vi kårer en verdig vinner, sier Bedin.
Polestar tenker langsiktig og har ønsket en flerårig avtale med Trondheim-stafetten. De vil bidra til å utvikle Trondheim-stafetten til det flotte by-arrangementet det kan bli.
- Vi ser at Trondheim-stafetten allerede har godt over 540 påmeldte lag. Tenk hva det kan bli når arrangementet får vist seg frem og flere blir kjent med det spennende konseptet fra park til park i historiske Trondheim. Denne reisen vil vi være med på, slår Morten Meyer Bedin fast.
Polestar var også klare på en annen ting: De ønsket å være partner på første etappe også fordi denne etappen måler akkurat en engelsk mil. Den beste etappetiden i år, vil bli utfordret, år for år. Med Polestar på startstreken.

Marita Wang-Henrichsen i Polestar og Terje Sliper i Trondheim-stafetten


